Suport vital bàsic

La Síndrome Coronària Aguda (l’infart agut de miocardi) és la primera causa de mortalitat en els països industrialitzats. Un 50% dels casos, la mort sobtada és la primera manifestació de la malaltia. La supervivència d’una persona depèn en bona mesura d’un diagnòstic ràpid i d’un tractament immediat per això el professorat d’Educació Física (EF) de l’Escola Montagut des de fa ja 3 anys està rebent una formació de Suport Vital Bàsic (SVB) del Consell Català de Ressuscitació.
Aquest programa té com a objectiu formar a l’alumnat de l’escola perquè sàpiga actuar davant d’una aturada cardiorespiratòria.
Tot l’alumnat de l’escola, a través de l’assignatura d’EF participa d’aquesta formació, des del parvulari aprenent tot jugant el número d’emergència 112, a cicle inicial aprenent a demanar ajuda. A cicle mitjà l’alumnat aprèn a comprovar si una persona respira, a cicle superior ja s’expliquen les compressions toràciques i a l’ESO, s’ensenya i s’aplica el protocol complet amb maniquins RCP. Amb aquesta programació, els alumnes de 4t d’ESO executen el protocol de Ressuscitació Cardiopulmonar aprenent la utilització del DEA (Desfibril·ladors Externs Automàtics). Els continguts i la metodologia estan adaptats a cada etapa educativa de manera que els alumnes arriben al final de l’ESO amb la possibilitat d’obtenir el títol suport vital bàsic (DEA-RCP).

Per a més informació, poden clicar l’enllaç següent https://sites.google.com/suportvitalccr.org/suport-vital-als-centres-educa/informaci%C3%B3-programa?authuser=0