Conferència tutoria 1r Batxillerat

El passat divendres, dia 15 de gener, l’Isaac Mateos va oferir una xerrada virtual sobre prevenció d’accidents als alumnes de 1 BAT. La xerrada forma part del programa Game Over de l’Institut Guttmann, que té per objectiu conscienciar als joves de la importància de la prevenció i la seguretat quan estan al volant.

A continuació reproduïm algunes reflexions dels alumnes després de la xerrada:

“L’altre dia vàrem escoltar per videoconferència l’experiència de l’Isaac, un noi jove que va patir un accident de tràfic anant en moto. A partir d’aquell moment, va quedar paralític per la resta de la seva vida. Ens va demostrar que tot i haver patit aquesta desgràcia es pot seguir endavant amb esforç i resiliència.”
Noelia Fernández i Laia Giménez

“Encara que pugui ser molt difícil per nosaltres posar-nos a la pell de les persones minusvàlides, ens va fer obrir els ulls i reflexionar. Potser podem pensar que és impossible que ens passi a nosaltres però quan menys ens ho esperem pot arribar i no estar preparats. Ens va fer despertar i veure que la vida és inesperada i que en un moment donat ens pot canviar radicalment. Un missatge que el conferenciant va fer arribar és que si arribés el cas, hem de seguir endavant, la vida segueix.”

Anna Guixeras, Enrique Herrera, Aleix Valenzuela i Paula Ayora

“Impactant la frase “La vida et pot canviar en un segon”. Siguem responsables a la carretera i no posem la nostra vida i la dels altres en risc.”
Èric Hill i Gerard Ferret –

“La xerrada ens va semblar molt interessant i impactant. Ja coneixíem els riscos de conduir però no havíem vist imatges reals d’accidents ni havíem conegut ni escoltat les experiències narrades en primera persona. Creiem que, gràcies a aquesta conferència, som més conscients dels riscos que comporta conduir, que no només ens afecten a nosaltres sinó que podem canviar dràsticament la vida de terceres persones. La xerrada ens va ensenyar que per molts obstacles que trobem, la vida continua i depèn de nosaltres com ho afrontem.”
Marta Sans, Foix Freixedas, Queralt Roca i Lea Rovira

“En una etapa on comencem a poder conduir, és important prendre consciència dels perills a la carretera i de l’impacte que aquests poden tenir a la nostra vida o a la de les persones que estimem. Gràcies Isaac per fer-nos més prudents.”
– Beth Romeu i Marina Eroles

“Considerem que la conferència ha suposat un punt d’inflexió en la nostra visió respecte als accidents de trànsit i la responsabilitat que comporta prendre males decisions. Ens va servir per aprendre a actuar davant de les situacions aparentment quotidianes que poden esdevenir un canvi total en les nostres vides. El fet de veure casos reals en el vídeo i que el mateix conferenciant formés part de les persones afectades, ens va ajudar a empatitzar amb ells i posar-nos en la seva pell. A més a més, ens va obrir els ulls a la possibilitat que ens passés a nosaltres, ja que és una opció que normalment no considerem.”

David Torrents, Laura Mestre, Silvia Freixas i Aina Aranès