Sortida a la cova de la Font Major, a l’Espluga de Francolí

El dimecres 9 de desembre els alumnes de la promoció Montseny (1r d’ESO) de l’escola van fer una sortida d’interès pedagògic a la Cova de la Font Major (l’Espluga de Francolí) que es correspon amb el temari que treballen des de fa algunes setmanes a la matèria de Ciències Socials.
La sortida va ser molt interessant per tal que els alumnes poguessin tenir una visió sobre el terreny d’un període (pre)històric concret, des del paleolític en endavant, ja que a través de maquetes i audiovisuals podien acostar-se a la manera com es van produir els primers assentaments a la zona del Francolí.
D’altra banda, la visita a la cova també va servir per observar a través d’un altre audiovisual com es va anar formant al llarg de milions d’anys el conglomerat de la Cova de la Font Major, una de les coves d’aquestes característiques més grans d’Europa, fins al punt que encara no se n’han delimitat les dimensions reals.
Una altra de les activitats que van realitzar els alumnes va ser un taller d’excavació arqueològica, en què s’havien de posar en la pell d’un arqueòleg i desenterrar alguns “tresors”… Va ser una aproximació a la feina d’aquests professionals per entendre com podem arribar a estudiar èpoques molt pretèrites de les quals no tenim restes escrites o fotogràfiques.
Després d’un matí molt intens i fred, en què els alumnes van mantenir en tot moment els grups bombolla, a primera hora de la tarda van emprendre el camí de retorn a l’escola on van arribar cap a les quatre.