La piràmide dels aliments a 2n de Primària

Duran el primer trimestre, l’alumnat de 2n de primària treballa el projecte dels aliments, anomenat “A BERENAR!”.

Entre altres activitats i aprenentatges, dediquem una gran part a conèixer la PIRÀMIDE DELS ALIMENTS, per tal d’adquirir uns hàbits d’alimentació saludables i animar-los a seguir una dieta equilibrada, variada i adequada. D’aquesta manera, obtindran un benestar tant físic com mental que els ajudarà en el seu creixement i aprenentatge.

Inicialment, vam reconèixer els diferents tipus d’aliments per poder-los situar en els diferents esglaons de la piràmide. En el primer i gran esglaó de la base s’hi troben els aliments que cal consumir diàriament. En el segon, els aliments que poden consumir diverses vegades a la setmana. Per últim, en el cim de la piràmide, tenen els aliments que només s’han de consumir de tant en tant.

Després, van decidir fer la seva piràmide, participant tots els nens/es de 2n de Primària. Cada alumne va triar un aliment i després de dibuixar-lo, pintar-lo i escriure el seu nom, el va situar en l’esglaó correcte dins de la piràmide alimentària. Fent aquesta activitat pràctica i dinàmica aprenen de forma més significativa quina importància té cada aliment.

Gràcies a la piràmide dels aliments, els alumnes poden aprendre de forma visual i pràctica, quins aliments són més bàsics i necessaris en la seva alimentació i quins són aquells que poden consumir esporàdicament.

Un cop assolida aquesta activitat, per parelles, van realitzar un menú saludable per poder demostrar el seu aprenentatge adquirit durant aquest projecte.