Projecte “Reacciona” a Cultura Audiovisual

Oferim, a continuació, l’audiovisual que han realitzat els alumnes de Cultura audiovisual (1r de Batxillerat) en el marc del projecte “Reacciona”. La iniciativa es va posar en marxa el curs passat per part de l’Ajuntament i aquest curs s’hi han sumat la major part de les escoles de Vilafranca. La idea del projecte consisteix en demanar als alumnes que pensin, realitzin i editin un breu vídeo per ajudar a promoure la tasca d’alguna de les ONG que participen al projecte.

En el cas de la nostra escola, els alumnes han fet un vídeo per a l’ONG Alkaria, que treballa en l’àmbit de l’educació inclusiva i promou la igualtat de condicions d’aprenentatge a l’aula per a tots els alumnes. Durant un trimestre i mig els alumnes han rebut un taller de cinema per part d’un professional que al llarg de vàries sessions els ha introduït a les nocions bàsiques de la preparació d’un audiovisual. Posteriorment, els alumnes van pensar la idea original del vídeo i van fer el guió amb les diferents escenes. Finalment, els alumnes van gravar el vídeo amb un equip tècnic professional i van editar els fragments per produir el següent resultat.