Sortida dels alumnes del seminari d’Oceanografia a l’ICM

Els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat que fan el Seminari d’Oceanografia i canvi climàtic van realitzar el divendres 25 de març una sortida a l’Institut de Ciències del Mar (ICM). L’objectiu de la sortida era conèixer en persona les eines que s’utilitzen per obtenir dades dels fenòmens climàtics més importants, així com saber de quina forma s’utilitza aquesta informació per determinar els seus potencials efectes.

A la vora de la platja el centre té un vaixell carregat d’instruments per agafar mostres i estudiar la salinitat o la temperatura de les aigües properes a les costes. També incorpora uns aparells fets manualment de cost més barat que fan gràfiques de les aigües costaneres del mar en cada estació de l’any.

Les eines que es fan servir per obtenir dades són força costoses. Per exemple, tenen un dron que pot suportar la pressió del fons marítim i porta incorporat, apart de les hèlix per fer moviments, una càmera o uns braços mecànics per agafar mostres. El dron es pot controlar amb la programació d’una senzilla placa Arduino.