Projecte “El Brot jove”

“El Brot Jove” és un projecte que lliga els mons de la música, la il·lustració i la lectura en veu alta amb la finalitat de promoure la lectura entre els joves de 14 a 18 anys. Aquest projecte es va iniciar l’any 2019. Hi ha participat diferents centres educatius de Vilafranca i comarca, l’Escola d’Art Arsenal i l’Escola Municipal de Música de Vilafranca amb un total de 26 lectors, dos dels quals són alumnes de l’escola Montagut, 15 músics i 17 il·lustradors joves.

El projecte audiovisual es compon d’una sèrie de deu capítols de 15 minuts de durada, que, a partir del 18 de maig, s’estan emetent per Penedès TV. A partir d’un mateix relat, els estudiants llegeixen en veu alta, il·lustren i posen la banda sonora a 17 relats breus, d’autors tan diversos com Montserrat Rodoreda, Albert Sánchez Piñol, Bel Olid, Thomas Bernhard, Isabel-Clara Simó, Slawomir Mrozek, Manuel Baixauli, Agota Kristof, Roc Casagran i Marc Artigau.

La segona part del projecte és l’edició del llibre “El Brot jove”, amb una tirada de 400 exemplars en tipografia estàndard i 100 exemplars amb tipografia pensada per persones afectades de dislèxia.

Els alumnes de la nostra escola que hi ha participat són Gerard Ferret, estudiant de 1r de Batxillerat i Julienne Lewy, alumna de 4t d’ESO el curs 19-20.