Projecte 3r de Primària: Tot té sentit!

Els alumnes de 3r hem treballat, durant tot el segon trimestre, el projecte “Tot té sentit!”. En aquest projecte hem descobert la diversitat funcional i les capacitats diverses. Vam començar estudiant els cinc sentits, on vàrem descobrir les seves parts, el seu funcionament i què ens permet cada un. Un cop ens vam fer experts dels sentits, vam plantejar què passaria si un d’ells ens funcionés diferent o no ens funcionés, així, vam introduir la diversitat funcional.

A l’aula també hem tractat temes més socials com la substitució de la paraula discapacitat o minusvalidesa, per diversitat funcional, i hem descobert com de diversos podem arribar a ser!

Hem après alguns tipus de diversitat funcional: física no motora, física motriu, intel·lectual, sensorial auditiva, sensorial visual, i de la comunicació i la parla. A més, també hem descobert diferents personatges referents en diversos àmbits, com Susana Rodríguez, campiona paralímpica, o Albert Casals, un jove que ha viatjat pel món en cadira de rodes. També hem conegut figures com la de Stephen Hawking i Louis Braille.

Ha estat molt divertit desxifrar missatges utilizant l’alfabet Braille i aprendre el nostre nom en la llengua de signes. També ens ha visitat la Pilar, que coneix la llengua de signes catalana, i ens ha ensenyat a signar algunes paraules i frases.

També hem après un nou concepte: l’accessibilitat. Fins i tot vam analitzar l’escola per veure si era accessible per a persones amb diversitat funcional, amb una llista d’elements pròpia! Vam passejar-nos per tota l’escola observant si complia la nostra llista, i hi vam afegir propostes de millora. A més, vam visitar l’aula d’estimulació educativa de l’escola, on vam entendre com treballen les vetlladores.

També hem conegut el Trastorn de l’Espectre Autista en el marc del Dia Internacional de la conscienciació de l’Autisme, celebrat el dia 2 d’abril. La Laia, psicòloga de l’escola, ens ha explicat com se senten les persones amb autisme, hem après com conviure-hi si mai coneixem algú que en tingui, i hem sortit al pati a crear el nostre propi infinit de colors.

Finalment, amb tot el que hem après, estem creant un Scape room per als nens de 1r! Serà tota una aventura!

Estem aprenent molt i ens ho estem passant d’allò més bé!!!