Jornada de debat Premi assaig

El passat dimecres dia 20 d’abril va tenir lloc la jornada de debat del Premi d’assaig Michel de Montaigne. Els alumnes guanyadors van exposar les idees principals dels seus treballs davant dels seus companys i després de cada exposició es va obrir un torn de preguntes per professors i alumnes al voltant dels problemes plantejats.

Els temes de debat es podrien agrupar en dos grans eixos. Al primer torn, el problema de la responsabilitat pel fet de ser humans: sobre els efectes de l’economia global, sobre les decisions polítiques en condicions no democràtiques o de l’ésser humà respecte la seva vida i la seva mort. Al segon torn, el centre del debat va ser la noció d’experiència: en el curs vital o existencial, en la reflexió moral, en la intimitat del silenci o davant de la tria entre llibertat o determinisme.

Enhorabona als guanyadors, Dafne Mill, Gerard Ferret, Mario Carreras, Èlia Cunillera, Alba Cartró, Pau Saavedra i Aina Jodar, així com a tots els participants per les seves intervencions durant la jornada de discussió i debat.