Aula Montagut de Debats

Un cop acabada la formació que han fet les professores que formen part del projecte de “Debats a l’aula” de la nostra Escola, estem ja en disposició d’iniciar el seminari de debats del qual es va parlar a la reunió de famílies de 4t ESO de l’octubre passat.

Alguns dels alumnes del grup Subirats van poder fer-ne un tast fa dues setmanes en un taller que es va fer a la UAB. Va ser una experiència per a ells enriquidora i interessant. Es tracta d’una activitat que dóna un complement formatiu extraordinari. Saber debatre en públic serà cada vegada més una competència decisiva en el món en què els seus fills i filles seran adults.

L’activitat dels “Divendres de Debat” en la que van prendre part un grup d’alumnes de Subirats té com a objectiu introduir en el món de l’argumentació l’alumnat de secundària a la Facultat de Dret de la Universitat Autònoma. L’ús de la paraula, l’estructura del pensament i el respecte a les idees diferents són habilitats imprescindibles en el món contemporani i el Debat parlamentari britànic proporciona una manera dinàmica i divertida per adquirir-les, de la mà dels estudiants de Dret  i Ciències Polítiques. També va ser una ocasió per anar a la Universitat, a la Facultat de Dret, parlar amb estudiants de diferents cursos i diferents graus i entendre per què la paraula és tan important ens els estudis socio-jurídics.

El dia 30 de novembre, en plena setmana d’exàmens finals, l’alumnat de Subirats va prendre part en tres rondes de debats durant aproximadament sis hores d’activitat, a partir de tres mocions diferents sobre salut (la píndola del dia després), llibres (la col·lecció “After”) i afers socioeconòmics (“bé públic i bé privat”). L’Equip format per l’Elisabeth Romeu i la Dafne Mill va quedar en tercera posició d’un conjunt de més de seixanta alumnes de diferents centres de Catalunya.