Vè cicle de conferències Montagut, Aula Oberta

El dia 10 de novembre l’Escola Montagut va inaugurar el seu Vè cicle de conferències “Montagut, Aula Oberta”. Ho va fer amb un convidat d’excepció, el Sr. Antoni Llardén, que va parlar de “La transició energètica”. El Sr. Antoni Llardén és Enginyer industrial, president d’Enagás, una de les empreses de l’Íbex 35 i una de les empreses líders en el transport i refinament del gas amb presència a Europa, Llatinoamèrica i Àfrica.

La conferència va versar sobre la transició de les energies fòssils cap a les energies renovables. La tesi de la conferència va ser que la lluita contra el canvi climàtic no pot ser producte d’un miracle, sinó de la constància d’un treball a nivell internacional que s’ha de fer pas a pas.

Al col·loqui un alumne va preguntar-li què hi havia de diferent el currículum del Sr. Llardén perquè hagués arribat a presidir Enagás. El conferenciant va aprofitar la resposta per a explicar als joves que l’escoltaven què necessitarien saber i tenir en concepte de formació per poder construir-se una bona vida laboral. Els consells que els va donar foren:
• Que sabessin analitzar i sintetitzar informació;
• Que aprenguessin idiomes (Anglès, Francès i… Castellà va remarcar)
• Que tinguessin lideratge per a ajudar a i fer treballar en equip;
• Que tinguessin empatia;
• Que tinguessin valors, en concret va citar el d’ honestedat, companyonia, lleialtat;
• Que treballessin el que fes falta perquè els projectes sortissin;
• I, finalment, que si tenien l’oportunitat al començament de la seva vida laboral, que triessin treballar amb un bon cap d’equip, ja que d’aquests caps se n’aprèn molt.

Els recordem que si estan interessats en assistir a les conferències, només cal que ens ho comuniquin trucant a secretaria (fins que s’exhaureixin les places).

Les següents conferències del cicle seran:
• “Investigar amb llum: ciència i noves tecnologies” a càrrec del vilafranquí Pau Farrera, investigador a l’ICFO (Institut Català de Fototònica). 11 de desembre de 2017
• “Una conversa sobre economia” amb Alfredo Pastor, catedràtic d’Economies Emergents a IESE. 23 de gener
• “Catalunya i Espanya” a càrrec de Borja de Riquer, catedràtic d’Història Contemporània a la UAB. 22 de febrer
• “Parlem d’art” amb Antoni Vives Fierro (data a concretar)