Proves de Matemàtiques Cangur 2019

Enguany l’Escola Montagut també ha participat en les Proves Cangur de la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM). Hi ha participat tot l’alumnat de 5è i 6è de primària i tot l’alumnat de Secundària i Batxillerat i amb uns molt bons resultats.
De primària, de la puntuació millor del 1% de Catalunya tenim un 4.2% dels notres alumnes tant de 5è com de 6è de primària. I de la puntuació millor del 6% de Catalunya, tenim un 16.7% dels alumnes de 5è de primària i un 10.4% dels alumnes de 6è de primària.
De Secundària, on hi participen els grups sencers de 1r a 3r ESO, hi ha més de 21.000 participants a Catalunya a cada curs. A l’escola tenim entre un 25% i un 30% d’alumnes dins el primer quartil de Catalunya, dels quals, entre un 7% i un 9% estan dins el millor 6% dels resultats de Catalunya.
L’alumna Carlota Esclassans Parrilla, de 3r d’ESO, ha rebut un Premi de les proves Cangur per estar en el 3r lloc de Catalunya, amb 138’75 punts, amb empat de punts amb 5 alumnes més. És la 2a vegada que la Carlota rep aquest premi de les proves Cangur.
L’acta d’entrega dels premis va tenir lloc aquest dilluns a la tarda al Teatre Poliorama de Barcelona.
La participació a Catalunya en els cursos de 4ESO i Batxillerat és força inferior, més de 11.000 a 4ESO, més de 6.000 a 1r de Batxillerat i menys de 4.000 a 2n de Batxillerat. L’organització fa que els alumnes hi participen a tall individual. En canvi a l’escola hi participen tots. D’aquests, 7 alumnes de 4t d’ESO estan dins el primer quartil de Catalunya i 10 alumnes de 1r i 2n de Batxillerat estan en el primer quartil millor de Catalunya.