Projecte d’astronomia a 4t de Primària

Els alumnes de 4t, durant el segon trimestre del curs, hem treballat l’astronomia a través de l’àrea de projectes. El tema de l’astronomia és una de les disciplines més encertades per apropar els infants a la ciència, tenint en compte que a través de quelcom tan quotidià com l’observació del cel o pensar en el més enllà, experimenten la ciència donant resposta a totes aquelles preguntes que ens fem des de ben petits.

Per dur a terme aquest projecte, hem determinat com a encàrrec final l’elaboració d’una maqueta del sistema solar, que complís amb les característiques més rellevants i que adquirís una funcionalitat per a la resta d’alumnes de l’escola. Per poder obtenir aquest encàrrec final amb èxit, abans hem hagut de conèixer els aspectes més rellevants de l’Univers. Així doncs, hem dividit el projecte en diferents parts, començant per les estrelles i les constel·lacions, on han pogut observar les característiques més rellevants d’aquest tema; seguidament hem treballat el Sol, com l’estrella més important del sistema solar; la Lluna, ja que és el satèl·lit natural del nostre planeta Terra; i finalment els planetes, recollint totes les dades més característiques, entre elles les mides dels diàmetres, les distàncies respecte al Sol i els diferents moviments.

Finalment, un cop hem assolit tots els continguts que ens havíem proposat en un inici, hem visitat l’Astronòmica de Sabadell, on ens hem pogut apropar encara més al món de l’astronomia i acabar de resoldre tots aquells dubtes que teníem respecte el tema amb l’ajuda d’un professional del sector. També, hem accedit a l’observatori de l’Astronòmica que ens ha permès viure l’experiència de veure el Sol a través del telescopi. Els últims dies del projecte els hem dedicat a crear la maqueta del sistema solar, la qual hi hem volgut afegir la informació que hem recopilat al llarg del projecte, mitjançant un codi QR que es troba a la maqueta podem accedir a la informació que els alumnes mateixos han elaborat amb anterioritat. D’aquesta manera, tots aquells que vulguin cercar informació del sistema solar, ara tenen l’oportunitat de veure la nostra maqueta i amb un dispositiu poder accedir a tota la informació que fa referència als planetes.

Us convidem a entrar a secretaria des d’avui fins el proper divendres 22 d’abril a la tarda i poder observar la maqueta i escanejar els codis QR per veure què han investigat els diferents grups.