Projecte d’alçada entre La Bauma i l’escola

Com ja va essent durant els últims anys, entre el període del segon i tercer trimestre, els alumnes de cicle superior de l’escola participen en el projecte d’escalada i teles i trapezi de La Bauma: escola d’escalada.

Per contextualitzar-lo, cal explicar que l’activitat té una durada de quatre sessions. Al llarg d’aquestes, els alumnes fan un circuit d’exercicis i activitats en tres modalitats diferenciades: l’escalada en paret o via vertical i corda de seguretat, l’escalada en bloc (petites alçades i sense corda de seguretat) i teles acrobàtiques i trapezi.

Els alumnes, al llarg de les sessions, coneixen o perfeccionen diferents tècniques, habilitats, destreses i valors directament relacionats amb aquestes disciplines. La lateralitat, el control i la consciència corporal, la força, flexibilitat, la capacitat de resoldre problemes motors (tant individuals, com col·lectius), l’assimilació de l’esquema corporal, conèixer les pròpies limitacions, esforçar-se per millorar i superar reptes, i confiar en un company/a alhora d’assegurar-te en un ascens d’una via amb corda són molts dels objectius i valors que, gràcies a aquest projecte, coneixen, interioritzen i adquireixen.