Premis Michel de Montaigne

El passat divendres 5 d’abril va tenir lloc la jornada de diàleg en torn dels assaigs guanyadors de la IV edició del Concurs d’assaig Michel de Montaigne.

Com a les passades edicions, els alumnes guanyadors havien d’esposar breument les idees principals dels seus treballs i després es va obrir un torn de preguntes per poder debatre i pensar junts els temes proposats aquest any. Com altres anys, els temes de reflexió venen motivats per l’actualitat però a la vegada reprenen preguntes clàssiques de la filosofia: quin és
el veritable oci? És possible o convenient distingir la veritat de la mentida? És possible seguir el camí del bé? És pot concebre la vida com un tot, i no un mer seguit de parts? Quina relació hem de mantenir amb la IA? Quina és l’actualitat de la religió? És millor la felicitat o l’alegria?

Moltes gràcies a tots els alumnes que han participat en l’actual edició i enhorabona als guanyadors.