L’alumnat de Subirats ha posat en marxa el projecte de Servei Comunitari

El projecte SERVEI COMUNITARI   està pensat per a promoure l’acostament de l’alumnat de 4 ESO a la fundació Mas Albornà que, a la mateixa localitat que el centre educatiu, treballa per a la integració social i laboral de les persones amb discapacitat, trastorn mental i amb risc d’exclusió.

El projecte no pretén únicament l’acostament en termes de coneixement des de fora, sinó a partir de la col·laboració amb l’entitat en el desenvolupament de microtreballs  pensats per l’alumnat i desenvolupats conjuntament amb els usuaris de Mas Albornà, ambdós col·lectius organitzats en grups de 4/5 persones.

Es desenvolupa en tres fases vinculades amb la divisió del curs acadèmic en trimestres lectius.

1. Fase 1 : SETEMBRE – DESEMBRE
  • Presa de contacte amb la Fundació Mas Albornà. Els talleristes vindran al Centre per explicar qui són i on són però sobretot, què fan als diferents emplaçaments: centre laboral, centre de dia i Residència
  • Creació de grups de treball de 4/5 persones
  • Elaboració de microprojectes de treball a la fundació: música, senderisme, informàtica, ball etc…
  • Informació als tècnics de la fundació. Avaluació de la viabilitat dels projectes
  • Formació dels grups dels usuaris de Mas Albornà que prendran part en el microprojecte.
  1. Fase 2: GENER – MARÇ
  • Execució del Servei: Implementació dels microprojectes / tallers
  • Setmanalment d’11 a 13 es desenvoluparà un sol projecte a Mas Albornà supervisat per un tècnic de la fundació i un professor/a de l’Escola Montagut
  1. Fase 3: ABRIL-JUNY
  • Fase de reflexió i retorn. Reflexió valorativa de continguts, avaluació i activitats de reconeixement i difusió

El dia 14 de gener l’alumnat de Subirats i els usuaris de Mas Albornà han fet el primer contacte i les presentacions inicials. L’Equip de Mas Albornà s’ha desplaçat a  l’escola i s’ha presentat i ha explicat les activitats que desenvolupa. L’alumnat ha presentat els diferents equips de treball i les activitats que té programades per als mesos de febrer i  març. Els delegats han fet un recorregut per l’edifici de Secundària. Tot està a punt per a les diferents trobades per equips i els treballs conjunts en petits tallers.