La importància de dominar el medi aquàtic

Des que ens formem al ventre, estem en contacte amb el medi aquàtic. Això vol dir que la nostra vida passarà al voltant d’aquest medi, i per tant cal dominar-lo i saber com actuar dins d’aquest.

Els alumnes de primer a quart de primària han participat de l’activitat de natació escolar al Complex Aquàtic de Vilafranca del Penedès. És cert que a l’etapa d’educació infantil ja van començar a familiaritzar-se amb el medi aquàtic, però és a primària quan aprenen multitud de tècniques i estils concrets de natació.

Al llarg de vuit sessions, els alumnes han après a submergir-se, diferents tècniques de flotabilitat, equilibris en immersions i sobre superfícies surants, tècniques de respiració, arrossegaments de materials i fins tot d’altres companys i companyes, exercicis psicomotrius acompanyats de música i la tècnica dels principals estils de natació: el crol, l’esquena, la braça i la papallona.

L’objectiu d’aquesta activitat transversal durant quatre anys a l’etapa de primària és que els alumnes dominin el medi aquàtic per tal de poder gaudir d’aquest i saber com reaccionar quan visiten piscines tant particulars com privades, estanys, llacs i platges.

A més, l’activitat comporta l’adquisició d’hàbits com canviar-se i descanviar-se de roba, higiene personal, convivència dins d’un vestidor i respecte per l’entorn que visiten.

L’experiència ha estat molt positiva. Els alumnes han après moltes coses i han superat possibles pors i reptes personals. Han adquirit coneixements relacionats amb l’educació física dins del medi aquàtic i han gaudit d’una activitat molt enriquidora i necessària.