LA CASTANYADA A PRIMÀRIA

Aquest any, i repetint el procés de l’any passat, l’alumnat de Primària ha escollit de quina manera volia celebrar la Castanyada.

El procés va començar a mitjan setembre, quan cada grup classe va fer una pluja d’idees de propostes d’activitats que els agradaria fer. Posteriorment, van dur a terme una votació per tal de trobar la proposta guanyadora de cada classe.

Després, va tenir lloc una trobada amb tots/es els/les delegats/des de Primària, amb l’objectiu de traslladar les propostes a la Comissió de la Castanyada, formada per mestres de Primària.

Amb les propostes per propòsit, la comissió va treballar per oferir allò que els alumnes desitjaven, mirant de trobar el pont comú entre les propostes de cada cicle per separat. Un cop aconseguit, el resultat va ser comunicat als alumnes en una nova trobada de delegats/es, que es van responsabilitzar de traslladar-ho a la resta de companys/es.

I, així, és com:

• 1r i 2n de Primària va passar el dia a fora de l’escola, fent una petita excursió a peu per camins de vinya i natura, per acabar el dia en un parc de la vila, on van gaudir, tot cantant i ballant, de l’arribada de la Castanyera.
  • 3r i 4t de Primària va gaudir dels entorns de Penyafort tot fent un Scape Room amb el fi de trobar la roba perduda de la Castanyera i salvar-la de qui volia eliminar-la.
  • 5è i 6è de Primària va anar a Cases Blanques, a l’Arboçar, on van dur a terme una cursa d’orientació que tenia per objectiu trobar tots els estris i material necessari per torrar castanyes, una activitat que van fer tots/es junts/es després de dinar.