Hotel d’insectes a l’escola

Aquest any a les classes d’English Projects tenim l’oportunitat de centrar-nos en el desenvolupament de l’anglès oral a través de diferents temes d’interès i propers a l’alumnat. Un dels projectes que vam explorar a segon de Primària va ser sobre els insectes i el seu hàbitat natural. Els alumnes han après la importància de protegir la fauna que ens envolta i que a causa del canvi climàtic és cada cop més difícil que els insectes trobin refugi els mesos freds d’hivern.

La manera d’ajudar-los va ser fent un hotel d’insectes al pati de l’escola. Cada alumne en va fer un de petit amb una ampolla de plàstic, fulles, pinyes i altres materials que van poder trobar al bosc. Després van tallar les ampolles per la meitat i van posar-ho tot a dins. Per mantenir-los tots junts van fer servir uns palets i van col·locar totes les ampolles a dins. Per acabar el projecte, van buscar informació sobre quins insectes podrien viure a l’hotel i van triar unes quantes imatges d’insectes que podrien viure-hi a dins. Aquest projecte va permetre als alumnes no només aprendre informació sobre els insectes, sinó també aprendre com poden reutilitzar el material per afavorir la natura.

Voleu veure l’hotel d’insectes? El trobareu al camí que porta cap a les aules d’I3 i I4 que hi ha al costat de secretaria. Sobretot, si agafeu una ampolla per veure si hi ha insectes, s’ha de fer amb molt de compte i tornant-la a deixar al seu lloc. Ara, és casa seva!