Després del Batxillerat

Durant el mes de febrer s’han realitzat vàries activitats en el marc de la Tutoria de 2n de Batxillerat amb l’objectiu comú d’oferir als alumnes informació sobre l’amplia oferta de graus universitaris que poden triar quan acabin l’etapa del Batxillerat.

El dia 6 l’alumnat de Mediona va tenir l’oportunitat d’assistir a la Jornada de Portes Obertes organitzada per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Els alumnes van poder participar en diferents xerrades sobre tots els estudis que s’imparteixen a la UAB per conèixer de primera ma la varietat de l’oferta i resoldre dubtes específics sobre l’opció acadèmica del seu interès.

El passat 13 de febrer va visitar l’escola el Sr. Xavier Giménez, professor a l’Institut de Química Teòrica i Computacional (IQTCUB), qui va parlar amb els alumnes dels diferents graus universitaris que ofereix la Universitat de Barcelona (UB) així com d’aspectes generals sobre la estructura dels estudis universitaris i altres qüestions d’interès sobre la vida universitària (beques, recerca, etc.).

Aquesta activitats reprenen el fil d’altres xerrades realitzades anteriorment per part de diferents universitats per donar a conèixer la seva oferta acadèmica (el 21 de novembre passat la Universitat Rovira i Virgili, i el 23 de gener la Universitat Pompeu Fabra).

Al seu torn,  aquesta sèrie d’activitats es completa el proper 5 de març amb la xerrada I després del Batxillerat, què?, organitzada pel Servei de Joventut de l’Ajuntament de Vilafranca. L’objectiu d’aquesta activitat és informar i orientar l’alumnat, de forma més general, sobre les opcions que pot tenir a nivell acadèmic i laboral després del Batxillerat.