Concurs Joverd 2017

Els Castellers de Vilafranca van celebrar la vuitena edició del JOVERD, un certamen que el dissabte 18 de març va acollir diferents centres educatius a Cal Figarot per fer-hi castells. El JOVERD d’aquest any va comptar amb la presència de més de 1.300 participants de 9 instituts i escoles diferents. Aquest any el JOVERD va avançar gairebé un mes la data de celebració per facilitar els objectius acadèmics dels professors i estudiants.

L’objectiu del JOVERD és apropar la colla als més joves i ser una forma d’entrada per tots aquells qui ho desitgin. Aquest projecte té una continuïtat al llarg del curs, ja que es realitzen tallers castellers a molts centres de la comarca. Aquest any se n’han fet 11.

L’ordre d’actuació de l’edició d’aquest any va ser: Institut Nou de Vilafranca, Sant Josep (Vilafranca), El Foix (Els Monjos), Institut Milà i Fontanals, Institut de Gelida, Sant Elies, Institut Alt Penedès, Escola Montagut i Institut Eugeni d’Ors. Les colles estaven convocades a Cal Figarot a les 10:00h. A partir de les 10:20h es van executar els pilars de benvinguda i a continuació l’entrada a plaça (just després del Cant dels Segadors). A les 11:00h va començar el JOVERD.
Els Grimpaires del Montagut van quedar en segona posició al Concurs Joverd 2017.