A 3r d’ESO estem d’intercanvi

La promoció Puigmal participa amb un intercanvi amb l’alumnat de l’escola Francesa St. Exupéry de la població de Niort. L’objectiu de l’intercanvi és que l’alumnat francès millori el castellà i l’alumnat de l’escola Montagut posi en pràctica els seus coneixements de la llengua francesa i per descomptat gaudir d’aquesta experiència i establir vincles amb els seus companys de França. L’intercanvi es completarà quan els Puigmal vagin a Niort al mes de març.

L’alumnat de França va arribar divendres 13 d’octubre a la tarda per passar el cap de setmana amb les famílies d’acollida de l’escola Montagut. Les famílies van aprofitar el cap de setmana per fer activitats i ensenyar llocs d’interès, espais destacables del nostre territori.

Dilluns la direcció de l’escola va rebre l’alumnat amb una benvinguda a la biblioteca. Per agafar forces es va fer un esmorzar de germanor abans d’ensenyar-los l’escola i fer una ruta modernista per Vilafranca.  L’alumnat va preparar aquesta activitat en castellà i van ser el guies de la ruta.   Els alumnes de tercer van mostrar els edificis més importants del centre històric de Vilafranca. A la tarda, al pati de l’escola van participar en una gimcana esportiva.

Dimarts vam fer una activitat amb iPads per descobrir la ciutat de Tarragona, l’activitat era una petita competició en la qual els alumnes havien d’interactuar amb els habitants de Tarragona fent-los entrevistes, o fent-se fotos en llocs emblemàtics de la ciutat romana.

Dimecres vam ensenyar el Penedès a l’alumnat de França de la mà del celler Jean Leon, els alumnes van fer una gimcana entre vinyes. A la tarda vam anar a Cal Figarot a fer una activitat de castells, allà ens van ensenyar el local dels verds i ens van explicar l’origen de la colla, fets i castells més destacats, per concloure l’activitat vam fer una dinàmica per conèixer les estructures i finalment tots els alumnes van formar part d’una pinya.

El vespre de dimecres les famílies de l’escola van preparar un sopar i una petita festa per acomiadar-se dels alumnes de França.

Dijous va ser l’últim dia complet que l’alumnat de França estava aquí i vam fer un visita per la Barcelona Modernista que ens va portar a visita la Casa Batlló, la Pedrera, la Casa Ametller i el Parc Güell.

Divendres a primera hora, les famílies van acompanyar els seus alumnes d’intercanvi al punt de trobada per fer el viatge de tornada cap a França. L’alumnat de l’escola tancava la setmana a Barcelona amb l’obra Romeu i Julieta promoguda des de l’assignatura de català, una setmana plena d’activitats i d’experiències.