3r crea un Scape Room per 1r

Per finalitzar el projecte “Tot té sentit”, els alumnes de tercer de Primària vam crear un Scape room dirigit als alumnes de primer perquè experimentessin i juguessin amb els sentits tal com ho vam fer nosaltres durant el segon trimestre.

Per grups van crear sis proves diferents relacionades amb la pèrdua d’un sentit. Els alumnes de primer de primària, per grups també, van anar rotant per les diferents proves.

En algunes tapaven els ulls i havien de seguir un camí amb relleu creat amb pedres, en una altra van haver de pintar un quadre sense mans, agafant el pinzell amb la boca. En una altra prova, els alumnes de 3r van crear una caixa secreta, on dins hi havia diferents objectes. L’alumnat de 1r havia de trobar l’objecte que els hi demanaven, sense veure l’interior de la caixa, posant la mà per un forat. També hi va haver una prova de tast, on, sense veure l’aliment, només olorant, tocant o tastant, havien d’endevinar-lo. Així mateix, van jugar al telèfon sord i van superar la prova de confiança.

Va ser una tarda molt entretinguda, l’alumnat de 3r van fer de “monitors”, van organitzar tot el material i el desenvolupament de la prova. Cada grup tenia diferents responsables per les tasques que suposava la seva prova: fer l’explicació, netejar o canviar el material, acompanyar el grup d’infants a la següent prova…

“No ho sembla, però m’he cansat molt, eh? Això de controlar tants nens i nenes és més difícil del que pensava.” Explica el Pascal, en acabar el taller. “M’ho he passat molt bé! Ha estat molt divertit veure com feien la prova que els hem preparat!” ens diu la Martina.