Visita i tallers del grup Subirats (1r ESO) al Parc Arqueològic Mines de Gavà

El passat dimecres 8 de febrer l’alumnat de 1r d´ESO va visitar el Parc Arqueològic Mines de Gavà. L’activitat va consistir en una visita guiada a les mines prehistòriques més la participació en dos tallers dirigits a consolidar i ampliar allò après durant la visita guiada, que simultàniament s’està treballant dintre de l’aula.

El primer taller, anomenat “Investigació oberta: neolític”, va tenir com a objectiu el desxiframent d’enigmes del passat com ho faria un arqueòleg, coneixent de prop la metodologia de treball de l’arqueòleg i l’apassionant món de la recerca. A partir d’una sèrie de pistes, els alumnes van descobrir un personatge enigmàtic a través de la reconstrucció cooperativa del passat neolític.

El segon taller va girar entorn la idea d’una “Joieria Prehistòrica”. Mitjançant una activitat plàstica (el procés d’elaboració de les joies), els alumnes van entrar en contacte amb la tecnologia de l’època neolítica d’una manera lúdica i creativa, emportant-se a casa un penjoll de fabricació pròpia com a record.

Un dia molt complet que els va permetre aprende moltes més coses sobre els nostres avantpassats del Neolític.