“Terra Baixa” d’Àngel Guimerà, a l’Auditori de Vilafranca del Penedès

L’alumnat de 2n de Batxillerat el dimecres 13 de desembre ha participat en el Programa Anem al teatre, organitzat per la Diputació de Barcelona, en col·laboració amb els ajuntaments, que ofereix espectacles d’arts escèniques i musicals als alumnes d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat i cicles formatius. La programació d’ Anem Al Teatre destaca per la qualitat artística i idoneïtat pedagògica de les obres. Una comissió d’experts selecciona les propostes escèniques i musicals més adients per a cada nivell educatiu. Totes tenen la seva corresponent guia didàctica.
El dimecres 13 de desembre, l’alumnat de l’escola va visionar TERRA BAIXA, d’Àngel Guimerà, un clàssic teatral català que exposa els conflictes entre els tres personatges principals de l’obra de Guimerà i la lluita entre dos mons irreconciliables —terra alta i terra baixa— circumdats per l’opressió, l’amor, la traïció i l’engany.
En Manelic encarna un home senzill que es rebel·la contra el poder d’en Sebastià, el dèspota terratinent, i acaba matant-lo cegat per la ira. La Marta, casada amb en Manelic, personifica un personatge típic de Guimerà, desarrelat i desvalgut.