Sortida de Montjuïc a la Ciutadella ibèrica de Calafell

Els alumnes de Montjuïc (1r ESO) van visitar ahir la Ciutadella dels íbers a Calafell. Situada a menys de mitja hora de Vilafranca, es tracta d’un emplaçament únic per conèixer com vivien els íbers que van ocupar aquest territori fa uns 2.500 anys.

La visita va consistir en realitzar 3 tallers pràctics per apropar-se a la vida quotidiana i costums dels íbers. Vam aprendre a encendre foc amb la tecnologia de l’època (gens fàcil d’utilitzar) i després vam fer pa i el vam coure en un forn semblant als que s’utilitzaven llavors. Vam aprendre les seves tècniques de construcció i vam fer totxos amb un material semblant a l’original. També ens van ensenyar com teixir algunes peces de roba i vam acabar fent unes polseres molt originals.

La sortida es va completar amb una visita guiada a l’antiga ciutadella, de la qual només es conserva la planta original, ja que la resta de construccions han estat reconstruïts més recentment.

Ha estat una sortida molt profitosa pels alumnes, especialment en aquest moment, ja que a Socials estan estudiant el mateix període i per tant ha estat una bona oportunitat per assistir a un apropament més pràctic al coneixement del passat.