Com a cinquena proposta de Viure les matemàtiques els alumnes de P5 han hagut d’elaborar la massa d’un pastís seguint una recepta. Això implica que en equips formats per 4 nens havien de mesurar la quantitat de cada ingredient abans de posar-lo al bol (mesures de pes i capacitat). Un cop cuits els pastissos han fet fraccions perquè ha calgut tallar-los en parts iguals per tal que hi hagués un tros equivalent per a cada integrant de l’equip.
Les dues receptes diferents han estat triades pels tipus d’unitats que fan servir: mentre la de la coca de iogurt utilitza un tipus d’unitat no convencional -la mesura del pot de iogurt (unitat de capacitat que serveix per mesurar la majoria d’ingredients)-, la de la rosca utilitza unitats convencionals -grams i ml-, cosa que demana l’ús d’instruments específics: la balança i el vas mesurador. Abans de fer la massa del pastís han fet estimació comparativa de pesos de diversos objectes i els han comprovat amb la balança per entrar en la idea de pes i iniciar-se en l’ús de l’instrument.
Novament, en desenvolupar la proposta els nens viuen la importància de la matemàtica en la seva vida quotidiana perquè la coses surtin bé!
P5A – Els Hipopòtams – GRUP A
P5A – Els Hipopòtams – GRUP B
P5B – Els Elefants – GRUP A
P5B – Els Elefants – GRUP B