Paula Martí a la final de la V edició dels Jocs Florals escolars de Catalunya.

Dissabte passat, dia 16 de juny, la Paula Martí, alumna de Subirats A (2n. d’ESO), va assistir a la final de la V edició dels Jocs Florals escolars de Catalunya.

En un acte celebrat al recinte de l’INEFC (Institut d’Educació Física de Catalunya) que va comptar amb les intervencions del poeta i lingüista Carles Duarte, president del CoNCA (Consell Nacional de Cultura i de les Arts) i Josep Bargalló, conseller d’Ensenyament del Govern de la Generalitat, els alumnes finalistes en les seves categories van esperar pacientment que el jurat fes pública la seva decisió.

La Paula, que havia guanyat la fase prèvia en la categoria F, de primer i segon d’ESO, com a representant de les escoles de la província de Barcelona-comarques, no va guanyar, però va rebre igualment el reconeixement per haver arribat fins aquí.

Ella, com tots els assistents a l’acte, va poder escoltar fragments dels textos guanyadors: des de la crisi dels refugiats fins a poemes de caire més íntim, passant per la consciència energètica o històries d’amistat i valor… Relats i poemes en català o aranès que van evidenciar el nivell d’exigència dels centres catalans, en una aposta per la qualitat lingüística i el compromís amb la literatura i la creativitat des de ben petits.