Subscripció

Seleccioni a quin cicle es vol subscriure per rebre un avís cada cop que es publiquin nous continguts:

Maria Estuard

A partir de l’obra de FRIEDRICH VON SCHILLER versió i direcció SERGI BELBEL.

L’alumnat de tercer, quart d’ESO i primer de Batxillerat va assistir a l’estrena de l’obra Maria Estuard al teatre Lliure de Montjuïc. Prèviament, l’alumnat d’ESO havia treballat el context històric en què s’emmarca la peça teatral a les classes de Llengua Anglesa en un projecte elaborat a partir de treballs en grup i presentacions orals.

L’obra gira a l’entorn de la figura de Maria Estuard i la reina Isabel I d’Anglaterra; és un muntatge acurat i respectuós de Sergi Belbel, que explica el sentit i actualitat de l’obra més shakespeariana del romanticisme alemany.
El conflicte entre Maria Estuard, reina d’Escòcia, catòlica (“papista”) i la seva cosina Isabel Tudor, reina d’Anglaterra, protestant, ha inspirat moltes obres literàries, òperes i, posteriorment, pel·lícules i sèries televisives, sobretot a partir d’aquesta celebrada versió de Friedrich Schiller, publicada l’any 1800.
Maria Estuard és, sens dubte, una de les obres més emblemàtiques de Schiller i del teatre romàntic alemany, que s’escamparà per tot Europa en la primera meitat del segle XIX. Una obra on dues dones són les protagonistes. No n’hi ha gaires més fins aleshores en la història del teatre. Sí que n’hi ha amb una sola dona, sovint compartint protagonisme amb un home (Medea amb Jasó; Antígona amb Creont; Rosalinda, Pòrcia i Viola amb la versió masculina d’elles mateixes…). Però ben poques amb el protagonisme compartit per dues dones enfrontades i totes dues amb poderosos arguments que justifiquen els seus actes.
La famosa “batalla de reines” serveix a l’autor per realitzar brillants reflexions sobre la política, l’art, la religió, la justícia i les principals convulsions socials que agiten l’Europa de principis del segle XIX de la mateixa manera que ho feien a la segona meitat del XVI.

Menú