Setmana de la ciència

L’Escola Montagut s’adhereix un any més la Setmana de la ciència, que s’organitza a nivell de tot Catalunya i que enguany celebra la 22a edició. Aquesta iniciativa és coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació. El fil conductor és el turisme sostenible, amb motiu de la celebració de l’Any Internacional del Turisme Sostenible per al Desenvolupament promogut per Nacions Unides.

A la biblioteca, trobareu el Racó de la ciència, on s’exposaran els diversos treballs i activitats que es vagin fent. El cartell que presidirà aquest espai ha estat el guanyador d’un concurs on han participat els alumnes de 3r ESO. L’escollit ha estat el del Martí Esteve.

El professorat de l’escola ha preparat diverses activitats, però també cal destacar que algunes d’aquestes seran monitoritzades pels alumnes d’ESO i Batxillerat, els quals seran els encarregats d’apropar la ciència als nens i nenes d’Infantil i de Primària.

Els alumnes d’ESO i de 6è de Primària participaran un any més en el Concurs d’enigmes i el Concurs de ciència, dividits en 3 categories: 6è participa com a “Experts”, 1r cicle d’ESO com a “Setciències” i 2n cicle d’ESO com a “Genis”.

Enguany, també disposarem d’una exposició, “Viatge cap a l’univers fosc”, que proposa un recorregut per les fronteres de la cosmologia i la gravetat, que van des de la matèria fosca i l’energia fosca, als forats negres i les ones gravitacionals. Els alumnes de 2n batxillerat estan preparant unes visites guiades per als pares i mares el dimecres 15 novembre 2017 a les 17’15h i el divendres 17 novembre 2017 a les 16.15h. S’hi poden apuntar enviant un correu a setmanaciencia@escolamontagut.cat

Com a cloenda, divendres realitzarem un “MACRO Experiment” o “Experiment grans dimensions” amb la participació de TOT l’alumnat de l’escola alhora: de P3 a 2nBAT. L’experiment es titula “Podem mesurar el so de 700 persones?”. Es farà el divendres de les 11.30h a 12h a la pista de bàsquet del pati.

Finalment, els recordem que poden seguir totes les activitats a través de la pàgina web de l’escola i de les xarxes socials.