El Programa Creajove


En el marc del  Programa Creajove es desenvolupen tres accions:

  1. Els Tallers Creajove: L’equip tècnic del Servei de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Vilafranca es desplaça als centres de secundària a impartir el taller CREAJOVE. La durada del taller és de dues hores, al llarg de les quals es treballen els comportaments emprenedors (les actituds i les aptituds emprenedores), la generació d’idees de negoci i l’estratègia comercial. També s’exposen les  bases del Concurs Creajove i s’anima als assistents a participar-hi.
  2. El Concurs Creajove: El Concurs Creajove té com a objectiu incentivar la creativitat, la iniciativa  i la innovació empresarial entre els joves de la comarca

    Existeixen 3 categories al concurs, una dirigida al públic en general on es premia al millor projecte empresarial presentat per joves fins als 40 anys i dues categories reservades a alumnes de secundària que hagin participat en els Tallers Creajove.

    – Premi al millor projecte empresarial presentat per persones emprenedores fins als 40 anys.
    – Premi a la idea més creativa presentada per alumnes de secundària.
    – Premi al millor projecte empresarial presentat per alumnes de secundària.

L’alumnat de Batxillerat i quart d’ESO ha pres part en el concurs en la categoria Idea més creativa i dels sis grups finalistes, dos eren de l’escola Montagut.

 

– Skin chip de Júlia Clèries, Emma Soler, Gina Codoni i Jordi Badia.

– Daily Fashion App de Mariona Pons, Laura Colomer i Martina Clèries.

  1. El dimecres 29 de març l’alumnat de l’escola va prendre part en la Jornada de l’Emprenedor en la qual van assistir a la xerrada del jove empresari Èric Enguita, creador de fantàstics Caves Artesans d’Autor i responsable d’assessorar als clients durant l’elaboració. Es defineix a si mateix com “un boig del vi”; un veritable apassionat del seu treball i com els bons mestres, aconsegueix sense esforç entusiasme per al cava i el que l’envolta. Innovador i creatiu, es va mostrar entossudit a trencar rutines per apropar el cava al consumidor i la il·lusió per emprendre.

 

El grup que va resultar finalista amb el projecte Skin chip va guanyar el tercer premi.