3r fa brúixoles

Els alumnes de 3r de primària, en el projecte “Tots fem ciència”, hem anat al laboratori el dimarts 16 i el dimarts 23 de gener i hem fet una brúixola.

De la brúixola, que és un instrument d’orientació per ubicar-nos i no perdre’ns i que l’hem feta servir en alguna ocasió, aquesta vegada ens hem preguntat: “Com funciona una brúixola?”, “Com sap la brúixola on és el Nord?”

Una brúixola utilitza una agulla imantada per assenyalar el Nord magnètic terrestre.

Doncs bé, els alumnes de 3r de primària vam imantar una agulla que és atreta per l’enorme poder del gran imant que és la Terra i per aquest motiu assenyala sempre el Nord.

També vam experimentar amb la imantació: vam crear “figures” utilitzant ferro en pols i veure com és atret per un imant.