Conferència “La transición energética”

El senyor Antonio Llardén, President de Enagás, va aportar una breu explicació de la companyia Enagás, com a empresa que transporta gas des dels Caucas fins al cor d’Europa. És una empresa que cotitza en Borsa i forma part del grup de l’Ibex 35.
El senyor .Antonio Llardén va parlar de transició energètica i es va referir a la revolució energètica que s’ha experimentat des de l’època dels romans fins a l’actualitat.
Aquesta revolució energètica ha estat possible gràcies als combustibles fòssils i a les energies renovables que aprofiten l’aigua, el sol i el vent per produir energia elèctrica.
Històricament , segons el ponent, aquesta revolució energètica ha tingut uns moments clau: segle XIX i .XX; a partir del segle XIX amb l’aprofitament del carbó i el segle XX perquè es passa del carbó a la utilització del petroli, el gas natural i altres tipus d’energies renovables. Aquest canvi s’encamina a la disminució de les emissions de CO2 i de retruc, la disminució de la pol·lució. D’aquí també parla del canvi climàtic, que es comença a produir arran de les emissions dels gasos contaminants.
Del canvi climàtic en parla com un problema polític. Reclama la necessitat d’ uns acords per part de tots els països encaminats a la reducció de les emissions de CO2.
D’aquests acords, el Sr. Llardén, explica que la UE voldria una emissió zero l’any 2050. I com a UE s’ha marcat l’objectiu 20/20/20, que vol dir : 20% de reducció d’emissions, 20% d’eficàcia i 20% d’utilització d’energies renovables. Sense perdre de vista que és un objectiu que no es pot fer de cop pel problema del canvi climàtic.
També va donar un missatge als alumnes, com a estudiants i futures persones de la societat, que tinguessin en compte:
-estudiar allò que més els motivi, i que el millor que els pot passar és que estiguin treballant d’allò que més els agrada
-tenir domini de diferents idiomes
-saber treballar en equip, ja que l’aportació de cada un sempre suma a tot l’equip
-que no siguin persones tòxiques en les seves feines ni equips.

Text elaborat per l’alumnat de Batxillerat