Conferència de Josep Maria Fradera

El passat dia 20 d’octubre el Sr Josep Maria Fradera, catedràtic d’Història Contemporània de la UPF va venir a l’escola a inaugurar la tercera edició del cicle de conferències “Montagut, Aula Oberta”. El títol de la conferència La pregunta: ‘¿què es una nació?’ continua essent vàlida o és innecessària? Responia a la voluntat del Sr. Fradera de qüestionar alguns lloc comuns ii algunes idees donades coma veritats històriques que l’actual debat sobiranista ha posat en circulació. La llarga conferència del Dr. Fradera va aportat elements crucials per a estimular la reflexió dels nostres alumnes i l’adquisició d’un pensament independent i crític en aquests temps de tantes crides a les unanimitats. L’exposició del Sr. Fradera va ser la d’un historiador escrupolós —un dels més importants del país actualment― i la d’un observador atent i informat de la història de Catalunya, d’Espanya i d’Europa. Va regalar un exemplar del seu darrer llibre La nació imperial, una monumental obra d’història comparada en dos volums dels principals imperis europeus al llarg dels segles XVII-XX que es troba a la biblioteca de l’Escola i que es pot demanar en préstec.

(Text de Josep Maria Lluró)