Alfredo Pastor “Hem deixat un món pitjor del que vam trobar nosaltres”

Dijous 8 de març, l’Escola va rebre la visita del Doctor Pastor que va oferir una interessant conferència a l’alumnat de Batxillerat que va passar per l’Economia, la Política i, fins i tot, la Filosofia.
És doctor en Economia pel Massachusetts Institute of Technology i per la Universitat Autònoma de Barcelona. Actualment és professor emèrit del Departament d’Economia i titular de la Càtedra Banc Sabadell de Mercats Emergents a l’IESE. Les seves àrees d’especialització són la Unió Europea, la política econòmica espanyola, el paper de l’estat en una economia de mercat i l’economia xinesa.
Ha estat secretari d’estat d’Economia del Govern espanyol (1993-1995), director de planificació i director general de l’Institut Nacional d’Indústria (1983-1985), president d’ENHER (1985-1990), conseller del Banc d’Espanya (1990-1993) i country economist del Banc Mundial (1980-1981), entre d’altres. És catedràtic de Teoria Econòmica des de 1976.